KIT lanceert nieuwe merken
KIT Institute, KIT Live, KIT Events: het zijn enkele van de nieuwe merknamen die wij met gepaste trots presenteren.
De merken vormen een familie met als ‘moedermerk’ eenvoudigweg KIT. De nieuwe merken voorzien in de uitbreiding van activiteiten van KIT.
De laatste jaren heeft KIT zich ontwikkeld van enkel een kennisinstituut tot een gewilde conferentie- en bedrijfslocatie met een eigen hotel dat momenteel wordt gerenoveerd, een dans- en muziekstudio voor jongeren uit de buurt, én een theater dat in het najaar opengaat. In het monumentale gebouw van KIT aan het Oosterpark in Amsterdam werken inmiddels meer dan 1000 mensen en zijn bijna dagelijks even zoveel te gast.
“Wetenschappers van ons kennisinstituut, ondernemers die hier een kantoorruimte huren, studenten uit alle delen van de wereld, buurtbewoners in ons nieuwe KIT Café: ik ken geen werkplek waar je dagelijks zo’n divers gezelschap treft,” zegt Henri van Eeghen, CEO van KIT. “Wat ons bindt aan KIT is dat we allemaal, ieder op eigen wijze, werken aan een inclusieve en duurzame wereld, hier in onze eigen buurt en internationaal,” aldus van Eeghen.
Merkenfamilie brengt ‘unity in diversity’
“We zijn een ideële organisatie, een vereniging, die als doel heeft bij te dragen aan inclusie en duurzaamheid. Daar staat KIT voor; dat is hét kenmerk van al onze activiteiten, hoe verschillend ook”, zegt Maarten van den Berg, Hoofd Communicatie van KIT. “De nieuwe merkenfamilie brengt ons ‘unity in diversity’: al onze activiteiten krijgen een eigen, herkenbare identiteit, terwijl het toch meteen zichtbaar is dat ze allemaal bijdragen aan hetzelfde doel.”
Met de introductie van KIT en de nieuwe merkenfamilie verdwijnt “Tropen” uit KIT’s naam. Vandaag de dag is ons werkgebied veel groter dan de tropen alleen. Daarnaast is het woord ‘tropen’ steeds vaker synoniem aan ‘exotisch’, hetgeen niet past bij het werk dat we doen.
De nieuwe merknamen en bijbehorende nieuwe identiteit en huisstijl van KIT zijn tot stand gekomen in samenwerking met Havas Lemz, een creatief bureau in Amsterdam.
Over KIT en onze merknamen
KIT is een kennisinstituut, bedrijfslocatie en congrescentrum met een missie: werken aan een inclusieve en duurzame wereld. Op onze campus in Amsterdam-Oost en via ons wereldwijde partnernetwerk stellen we mensen en gemeenschappen in staat positieve verandering teweeg te brengen.
KIT Institute is de nieuwe naam die we gebruiken voor ons kennisinstituut. Het werk van onze experts richt zich op mondiale gezondheid, gender en duurzame economische ontwikkeling. KIT Institute biedt ook diverse opleidingen aan, waaronder de nieuwe master Public Health and Health Equity.
Ons monumentale gebouw is een gewilde kantoorlocatie. We delen ons gebouw met meer dan 70 bedrijven en organisaties die zich inzetten voor een inclusieve en duurzame wereld. Inmiddels werken we er met meer dan 1000 mensen en zijn dagelijks even zoveel te gast.
Een deel van het pand is beschikbaar voor conferenties en evenementen verzorgd door ons hospitality bedrijf KIT Events.
Op de campus bevindt zich verder KIT Hotel, dat momenteel wordt gerenoveerd, en KIT Live: een nieuw podium voor kunst en cultuur en debat in Amsterdam-Oost. KIT Live heeft twee dans- en muziekstudio’s, een theaterzaal met 180 zitplaatsen, een podcaststudio, en KIT Café: een koffie- en lunchgelegenheid die zes dagen per week, dinsdag tot en met zondag, geopend is van 10.00 – 17.00 uur.
De verbouwing van de theaterzaal en de inrichting van de podcaststudio zijn nog in volle gang. Naar verwachting wordt het in september dit jaar geopend.